MAAMME PAIKALLISRADIOTOIMINNAN HISTORIAA TEOKSESTA RADIO KUULUU KAIKILLE, OSA 131.

Lopun siemenet oli kuitenkin kylvetty. Alma Median mukanaolo oli jo alkujaan väliaikaista. Yhtiö ei tahtonut kilpailijaa valtakunnalliselle Radio Novalle, josta Alma Media itse omisti lähes puolet siinä vaiheessa. Alma pyrki itse asiassa poistumaan kokonaan paikallisradiotoiminnasta, kuten toimitusjohtaja Matti Packalén kertoi.

-Alman toimintaa pyritään keskittämään paikallisuuteen vain televisiotoiminnassa ja luonnollisesti maakunta- ja paikallislehdissä.

Liittymällä Plus- ketjuun Alma sai paikallisradio- omistuksensa helpommin myytävään muotoon. Se myi osuuksiaan Oulun ja Tampereen Radio Alexeista ja Helsingin Alexin kokonaisuudessaan ketjun kattoyhtiön omistukseen. Vastineeksi se sai 13 paikallisradion emoyhtiöstä vajaan viidenneksen siivun.

-Luovumme lopuistakin osuuksistamme Radio Alex Oulussa ja Radio Alex Tampereessa. Sitten kenties myös Suomen Myllysammosta, Alma Median viestintäpäällikkö Ahti Martikainen kertoi. Syyksi hän mainitsi Radio Alexien heikon tuottavuuden.

Vuuosituhannen vaihtuessa ääniradion markkinat jakaantuivat neljään yhtä suureen osaan: Radio Nova, SBS, Radio Plus ja loput.

Em. teos, kust. Radiomedia ja Into Kustannus, toim. Pentti Kemppainen, 2015

CCI02072016

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.