MAAMME PAIKALLISRADIOTOIMINNAN HISTORIAA TEOKSESTA RADIO KUULUU KAIKILLE, OSA 69.

Paikallisradioliiton lisäksi Radio Lakeus oli mukana MTV:n paikallisradioille myymässä radiomainospaketissa. Salmela arvelikin, että valtakunnallisen mainonnan osuus tulee nousemaan lähes kolmannekseen mainosajasta.
Muitakin menestyjiä löytyi, esimerkiksi Kuopiossa ja Jyväskylässä meni ihan mukavasti. Jyväskylässä mainonta oli paikallista, äänessä olivat päivittäistavaraliikkeiden ohella erityisesti kodinkone- ja autokauppiaat.
Katso-lehden toimittaja istuu taksissa, Radio Ykkönen päällä kuten tavallista takseissa tuohon aikaan. Miesääni säkättää radiossa pitkät luritukset hermostuneen reippaasti ja huudahtaa lopuksi: Tule tuhansien autojen Olariin!
-Menisitkö? toimittaja kysyy taksinkuljettajalta.
-No en minä, mutta ehkä joku menee, taksimies sanoo. –Kyllä suomalaiset radiomainokset ovat aika fiksuja, vaikkei niissä ole sitä samaa säpinää kuin jenkkiläisissä, taksimies lisää.

Em. teos, kust. Radiomedia ja Into Kustannus, toim. Pentti Kemppainen, 2015

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.